preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grigor Vitez" Osijek

Login
Tražilica
Kalendar
« Rujan 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 2. 2019.

Ukupno: 108379
Ovaj mjesec: 4112
Danas: 16
Upisi u 1. razredi - savjeti za roditelje

 

 

 

PLAN UPISA DJECE ZA ŠKOLSKU 2020./2021. GODINU

OBVEZNICI UPISA

U prvi razred osnovne škole  upisuju se djeca koja do 1. travnja 2020. godine imaju navršenih šest godina života

Obveznici polaska u osnovnu školu, za školsku 2020./2021. godinu, su djeca  rođena u razdoblju od 1. travnja 2013. do 31. ožujka 2014. godine.

 

REDOSLIJED OBAVEZA VEZANIH ZA UPIS:

 

1. PREDUPIS (3. do 21. veljače 2020. godine):

Od 3. do 21. veljače 2019. godine roditelji/skrbinici dužni su obaviti predupis kako bi se dijete evidentiralo u školi, Uredu državne uprave te kod liječnice školske medicine kao budući polaznik prvog razreda u školskoj 2020./2021. godini. Roditeljima s upisnog područja OŠ „Grigor Vitez“, Osijek u razdoblju od 3. veljače na kućne adrese doći će pozivi i detaljnije informacije o predupisu. Roditelji koji ne dobiju obavijest (novodoseljene obitelji, privremeni boravak i sl.), a čija će djeca pohađati OŠ „Grigor Vitez“ također se mogu javiti radi predbilježbe djece. Predupis djece vrši se dolaskom roditelja u školu (kod pedagoga) ili putem telefona 626-674. (Na predupis ne morate voditi djecu).

Ukoliko dijete ima već utvrđene poteškoće u razvoju molimo roditelje da o tome obavijeste Školu prilikom predupisa kako bismo dogovorili raniji termin utvrđivanja psihofizičkog stanja (testiranja).

 

2. PRODUŽENI BORAVAK

            U OŠ „Grigor Vitez“ pokrenut je program produženog boravka. Molimo sve roditelje koji su zainteresirani za uključivanje djeteta, budućeg polaznika prvoga razreda u program da o tome obavijeste pedagoga prilikom predupisa. Također, prilikom prijave možete dobiti i sve detaljnije informacije o produženom boravku (cijena, radno vrijeme, informacije o prehrani, program, mogućnost razgledavanja prostora u kojem djeca borave).

 

3. PRIJAVE KOD LIJEČNICE ŠKOLSKE MEDICINE (od 1. ožujka do 31. ožujka 2019. godine):

            U razdoblju od 2. ožujka do 31. ožujka 2020. godine roditelji/skrbnici mogu izvršiti prijave u Zavodu za javno zdravstvo (Drinska 8, Osijek). Prijave se primaju ponedjeljkom od 17 do 19 sati (liječnica dr. Dolores Juretić Kovač). Prijave u ZZJZ potrebno je izvršiti isključivo osobno kod navedene liječnice (ne primaju se prijave putem telefona) uz predodžbu zdravstvene iskaznice i OIB-a djeteta. Nakon obavljene prijave roditelji/skrbnici će dobiti termin testiranja kod liječnice školske medicine.

 

4. DOGOVOR SA STRUČNOM SLUŽBOM ŠKOLE O TERMINU UTVRĐIVANJA PSIHOFIZIČKOG STANJA DJETETA DORASLOG ZA UPIS („TESTIRANJA“):

Od dana 18. ožujka 2020. godine roditelji/skrbnici mogu kontaktirati Školu (pedagoga) kako bi dogovorili točan termin (nadnevak i vrijeme) testiranja učenika.

Termin testiranja može se dogovoriti osobno u školi ili putem telefona 626-674 (djeca ne moraju dolaziti na dogovor o testiranju).

 

5. UPIS UČENIKA U 1. RAZRED (8. i 9. lipnja 2020. godine)

            U dane 8. i 9. lipnja 2020. godine (ponedjeljak i utorak) u vremenu od 8.00 – 12.00 i od 16.00 – 19.00 sati vršit će se upisi učenika u 1. razred. Upisi će se vršiti u prostorijama škole.

DODATNE NAPOMENE:

 

  • roditelji/skrbnici čija djeca iz određenih razloga neće pohađati OŠ „Grigor Vitez“, a nalaze se na upisnom području škole i dobili su poziv za predupis također se trebaju javiti u školu kako bismo ih evidentirali i uputili na daljnje korake
  • iznimno, na zahtjev roditelja/skrbnika i na prijedlog stručnog povjerenstva za dijete koje do kraja tekuće godine navršava šest godina, roditelj može podnijeti zahtjev Uredu državne uprave za uvrštavanje u popis za prijevremeno utvrđivanje psihofizičkoga stanja djeteta najkasnije do 31. ožujka 2020. godine. Prijevremeni upis odobrit će se djetetu koje postigne prosječne rezultate u odnosu na drugu djecu školske obveznike koji su pristupili postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja za upis u prvi razred osnovne škole. Ured će odbiti  zahtjeve roditelja za prijevremeni upis djeteta koje do kraja tekuće godine ne navršava šest godina života
  • roditelj/skrbnik koji želi odgoditi upis djeteta u osnovnu školu  za jednu školsku godinu iz opravdanih razloga, također mora prijaviti dijete za pregled, i tek nakon provedenog postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta stručno povjerenstvo podnosi zahtjev za odgodu upisa u prvi razred Uredu državne uprave u Osječko – baranjskoj županiji ili nadležnoj ispostavi Ureda
  • obrasci zahtjeva za prijevremeni upis ili odgodu upisa roditelji/skrbnici mogu dobiti kod školskog pedagoga, liječnika Školske medicine (nakon obavljenih pregleda) ili na WEB stranici Ureda državne uprave: www.udu-obz.hr. Obrasci se također mogu dobiti i u Uredu državne uprave – Službi za društvene djelatnosti – Odjelu za prosvjetu i kulturu, sport i tehničku kulturu
  • sve dodatne informacije o upisu možete dobiti u OŠ „Grigor Vitez“

 

U Osijeku, 3. veljače 2020. godine

 

Pedagog škole: Davor Buljan, prof.

 

 

Upisi u 1.razred

Priprema učenika za prvi razred

Polazak u školu vrlo je značajan doživljaj za dijete. O prvom dojmu djeteta i škole ovisi uspješnost njegovog cijelog daljnjeg školovanja, pa se može smatrati i presudnim trenutkom za cijeli život djeteta.

Polaskom djeteta u školu, krug oko njega se širi i u njegovoj aktivnosti igra više nije osnovna, učenje postaje njegova osnovna aktivnost. Dijete će napredovati u školi i lijepo će se osjećati u društvu svojih vršnjaka ako kod djeteta formiramo pozitivan odnos prema školi, obvezama koje ga čekaju, učitelju, prijateljima…


Što je važno kod pripreme djeteta za školu?
 

Dijete se mora pripremiti psihički i fizički

    – dijete mora dostići određeni stupanj spoznajnog, čuvstvenog i socijalnog razvoja, mora imati razvijene određene kulturno higijenske i radne navike kako bi moglo izvršavati zadatke koje mu škola postavlja.

Razvijte pozitivne stavove djeteta prema školi i učitelju

    – to znači da nikada nećete dijete plašiti školom niti mu prijetiti njegovom učiteljicom. O školi pričajte kao o mjestu na kome će dijete puno naučiti, postati pametnije, raditi zanimljive stvari. Ne graditi sliku idealnog učitelja već sliku realnog čovjeka koji pomaže djeci da nauče mnoge zanimljive stvari.

Naučite dijete na uspoređivanje i procjenjivanje

    – dijete morate upoznati da će ga u školi ocjenjivati i uspoređivati s drugom djecom, ono ne smije ni pomisliti da će njegova   uspješnost utjecati na vašu ljubav prema njemu. Naviknite dijete na situacije procjenjivanja. Uspoređujte ga povremeno s drugom djecom (da je neko dijete veće od njega, neko teže      ili lakše) ali mu pritom uvijek pokažite da najviše volite njega.


Razvijte radne navike djeteta u izvršavanju školskih obveza

o       Odredite djetetu prostor za rad i učenje – vrlo je važno da dijete ima vrijem i prostor za rad, na kome će moći u miru učiti i pisati svoje zadaće. Važno je da to bude uvijek isto vrijeme, da ga dijete doživi kao svoj prostor za rad, da na njemu nema puno sadržaja koji će odvlačiti njegovu pažnju.

o       Priviknite dijete na sjedeći rad

o       Naučite dijete na rad na papiru


Na vrijeme i u dobroj atmosferi izvršite tehničke pripreme                                        

                Na  vrijeme obavijestite dijete o svim promjenama koje slijede: da će ostajati sam u kući, da će se sam kretati prometnicama i objasnite mu kako, da će se sam oblačiti za školu, da mora sam kontrolirati izvršenje nekih higijenskih navika i sl.

                Upoznajte ga s osobama koje će o njemu brinuti za vrijeme vaše odsutnosti

                Na vrijeme i u ugodnom ozračju nabavite potreban pribor i odjeću za školu – neka dijete sudjeluje u kupnji, zajedno s djetetom upisujte ime na knjige i bilježnice. Uključite dijete u sve aktivnosti.

               Uvježbajte  s djetetom put do škole.

              Naučite dijete da znade svoju adresu stanovanja, da znade gdje mu roditelji rade i da znade brojeve telefona roditelja. Podajte mu mali  adresar u kojem će te sve važne informacije napisati.

              Pažljivo planirajte godišnji odmor – ostavite si dane kako bi mogli otpratiti dijete u školu i dočekati ga po povratku iz škole. 

 
  Savjeti roditeljima
 

☼ razgovarajte o svim dilemama koje imate u svezi prijelaza djeteta iz vrtića u školu s odgojiteljima, voditeljem, stručnim timom ili ravnateljem vrtića,

☼ ako se bojite da vaše dijete nije pripremljeno za školu, razgovarajte s odgojiteljima o tome,

☼ posjetite prvi razred u osnovnoj školi i njihovu učiteljicu ili učitelja, ispričajte mu nešto o svom djetetu i programu vrtića u koji ide,

☼ saznajte što se očekuje od djece u prvom razredu, razgovarajte s djetetom o razlici između vrtića i škole,

☼  potaknite dijete da se osjeća ponosnim što kreće u školu,

☼  recite djetetu da će te mu pomoći u izvršavanju zadaća i da imate povjerenja u njegove sposobnosti,

☼  prisustvujte svakom pripremnom roditeljskom sastanku,

☼  ako se želite aktivno uključiti u program škole, ponudite svoj volonterski rad,

☼  osnujte, ili se pridružite, grupi roditelja  za pomoć u školi; razgovarajte sa ravnateljem škole,

☼  sastanite se s roditeljima čija djeca su išla u isti vrtić u školi,

☼  pobrinite se da učitelj dobije procjene razvoja vašeg djeteta iz vrtića kako bi imao što bolju spoznaju o njemu,

                                              
☼  vratite se u vrtić i pomognite odgojiteljima da pripreme buduće roditelje za prijelaz njihove djece iz vrtića u školu,

☼ njegujte kod djeteta pozitivan stav o polasku u školu, o učenju i stjecanju novih znanja i vještina,

☼ njegujte i razvijajte  kod djeteta samopouzdanje


Kako da se ublaži ovaj prijelaz, da postane bezbolniji? Kako da se dijete pripremi za zahtjeve škole? Škola zahtjeva od djeteta razvijenu pažnju, zapažanje, pamćenje, dosjetljivost. U školi se mora prilagođavati  jednostavnim (u početku za dijete teškim) pravilima ponašanja i rad: dijete mora biti pažljivo na satu, mora se naviknuti na uzdržanost, koncentraciju.

Kako da pripremimo budućeg đaka za ove nove zahtjeve?

To se najbolje postiže upravo kroz igru. Pomoću igre se mogu neprimjetno razvijati pažnja i pamćenje, opažanje. Kroz igru se razvija sposobnost djeteta da sluša i da čuje što govori učiteljica/učitelj, da gleda i  vidi što on/ona pokazuje.

Što kaže psiholog. D: Elkonin: «Dijete je teško prisiliti da mirno sjedi za stolom, da ne smeta drugima. Njegovu pažnju svaki tren nešto odvlači, ono postavlja pitanja i znatiželjno je. Ali ako u igri treba mirno sjediti, ono to čini bez velikog napora. Ovo se može objasniti  time što mu u igri pravilo nije nametnuto, to je njegovo pravilo…»

 

Kako do kvalitetnog učenja
 

Učiti je lakše ako dijete ima samoinicijativu – volju i povjerenje u sebe «ja to mogu, ja to hoću, ja to želim».

☺  Interes  za učenje razvija  se:  postavljanjem  jasnog cilja učenja, pronalaženje smisla u učenju i ponavljanje prethodnih znanja.

☺  Naučiti dijete da  koristi pravilo «Što možeš danas ne ostavljaj za sutra»

☺  Da bi dijete naučilo novo, treba ponoviti staro.

☺  Učiti treba iz više izvora, knjiga, filmova za djecu, kazališnih predstava, životnih situacija…

☺ Učenje treba biti aktivno – postavljanje pitanja prije i poslije učenja, ponavljanja gradiva

☺ Ponavljanje i provjeravanje naučenog uz pomoć i bez literature razvija sigurnost u vlastito znanje.

Roditelji trebaju preuzeti ulogu voditelja u procesu učenja svog djeteta , samo će tako učenje postati zadovoljstvo a ne napor za dijete i za samog roditelja.


Ukoliko dosada niste ništa posebno radili na pripremi svog djeteta za polazak u školu, ne trebate se osjećati krivima, jer puno toga se može naučiti u par mjeseci pred polazak u školu. Pokušajte to shvatiti kao vašu «domaću zadaću». Nikako nemojte izvršavanje te zadaće ostavljati za prve dane škole.

 

preskoči na navigaciju